söndag 3 juli 2011

Biscotti

Mmmmmmmmmmmmmmmm.......
Denne oppskriften er "lånt" fra en LCHF kokbok - Jenny - hva heter den????
Helt fantastiske er de, selv min kjære sier at jeg må trylle frem litt fler!

200g mandler
1 dl sukrin
1,5 dl bake pro
2 tsk bakpulver
2 egg
1/5 tsk vaniljpulver

Mal 80g mandler til mel i en mandelkvarn. Grov-hakk resten av mandlene. Bland alt det tørre godt og rør inn eggene til slutt. Rør til det blir en skikkelig deig! La stå i kylen i 30min. Del deigen i 3, og form avlange "pølser" som du legger på bakepapir. Klapp ned deigen langs langsiden. Ta litt vann på hendene, deigen er kladdete.
Inn i midten av ovnen i 15 min på 175 grader.  Skjer de opp i diagonale biter, og etter tørk i ovnen på 100 grader, med en tresleiv i døråpningen så fukten slipper ut... 1-2t.

En god smakstilsetning som jeg prøvde .... Skallet av en appelsin, skallet av en lime, kardemumme og kanel!!! yum yum!



Så er det bare å nyte med en Nespresso!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar