torsdag 28 juli 2011

American Pancakes - på ricotta ost



Da kom endelig min fine panne i posten, og da måtte jeg jo prøve den.
 Det ble pannekaker på det jeg hadde i kjøleskapet...
en pakke ricotta ost ca 220
3 egg
3ss sukrin
litt kanel
noen dråper vanilje essens
0,5 dl fiberhusk
1,5 ts bakepulver
en skvett grädde
en skvett vann


Bland ricotta`n med sukrin. Fiberhusken med bakepulver . Eggene vispes i ostsmeten, noen dråper essens, kanel, så inn med fiberhusken, bland godt.
La stå i 10 min før du steker...

Min ble stående i 20min, og det ble så hard smet at jeg måtte tynne den ut med både vann og grädde... Men det gikk til slutt... Stek i smør, mine ble jo så tjukke, så jeg hev de i ovnen på 150 grader i 15min så de ikke skulle være så rå inni, men ny panne må man lære å kjenne...


Ja, prøver igjen en annen dag, med pannen og en annen smet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar