lördag 7 maj 2011

Kex

Etter en superfin tur i det nye stålrøret, med sky interior og wifi, ble det kaffeslabras hos venner i Tårnby. Jeg sier bare - after eight kake - dobbel mums - DET var godt det - så nå er det bare å vente til oppskriften havner i min mailbox - litt endringer og vips - en LCHF kake!!! Yum yum - gleder meg allerede!

Nok om det - over til kex´en!!! Man mååå jo kunne kose seg med ost, rødvin og kjeks! Ja, og det kan man!!!







Ta smeten fra brødoppskriften i går, jeg lagde litt brød og litt kjeks. Enkelt som bare det - ta et bakplåtspapper, smør degen TYNT utover. Strø så litt vallmofrön og psylliumfrön (eller hva du vil ha på dine kjeks) og avslutt med litt reven parmesan!
Inn i ovnen 175 grader i 10-15 min. Følg med etter 10 min - da går det fort så de ikke brenner seg.
La de svalne litt - skjær i små firkanter, så legger du de rett på en bakplåt inn i ovnen på 100 grader, med  noe i ovnåpningen (rörslev i trä) slik at fuktigheten kommer ut og kjeksen tørker ut! i ca 45min. Deretter  inn i en kakeboks, så holder de seg sprøe å fine i lang tid!













Da er det bare å løpe å kjøpe ost, så blir det litt kos i morgen!
Enjoy!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar