onsdag 11 maj 2011

Marinerte Lamracks



Da var det tid for herme-tina å skifte utseende på bloggen.... Alt for lik gourmet - bloggen! Kommer nok til å stjele litt fra den - det som er LCHF - eller i allefall GI...

Mat må man ha... Kom hjem fra jobb, min kjære hadde marinert deilige lamracks! Jeg kuttet opp det jeg hadde av litt grønnsaker, ser ikke spesielt lekkert ut - men det var godt!

Lamracks
krydder og urter
olje

rødkål
broccoli
rød, gul og grønn paprika
sopp
vårløk

Stekte racksen litt i stekepannen- inn i ovnen på 175grader i ca 15-20 min.

Bruk resten av marinaden og wok grønnsakene !
Litt rosa cava var ok til!

2 kommentarer:

  1. Måtte google "lchf". Synes ikke "Low Carb/High Fat" høres ut som en sunn livsstil. Kanskje for på kort sikt å regulere vekt og blodsukker, men ... hva med mangelsykdommer? Det er alltid problemet med "dietter" som plutselig er i vinden. Vi trenger et variert kosthold som gir oss mangfold - og jeg tror mange undervurderer kroppens biologiske funksjoner som er ment å holde oss i livet. Det er som oftest vår moderne livsstil og jobbsituasjon som gjør at vi mangler det som kroppen alltid har vært avhengig av: mosjon og bevegelse.

    Nok sagt.. Dette så lekkert ut Martina! Nam nam! Betviler ikke et sekund at dette var kjempegodt. Selv er jeg begrenset glad i lam, men.. dette hadde jeg nok kost meg med jeg også ;-)

    I dag blir det hjemmelagde, meget "hotte", hamburgere etter oppskrift fra Texas - på grillen naturligvis. Hjemmelagde grove burgerbrød også. Kanskje jeg deler min hemmelige oppskrift en dag ;-)

    I morgen blir det mitt spesielle "Reke-Fjeld" smørbrød... gleder meg heftig. Fikk 400g (norske) reker til 15,- SEK i Charlottenberg i dag - og da var det uunngåelig.

    Keep up the good work! Spennende å lese nye og inspirerende oppskrifter på deilige retter.

    Det er det livsnytelse handler om. For meg. :-)

    Klemklem, Thomas.

    SvaraRadera
  2. Hei Thomas!
    Vel om du ser hva bla. egg og broccoli inneholder av næringstoffer, så er det ikke så usunt. Man behøver heller ikke trykke i seg fett! Synes det er en ok måte å gå ned i vekt på!
    Det er jo mange som lever sånn, dietten er jo laget for diabetikere så de kan slippe å ta insulin.
    Men det er klart man skeier ut av og til!!!
    De rekene kunne du ha kastet ned til malmø, her er reker dyrt!
    Send gjerne oppskriften på dine hotte hamburgere!!! Behøver ikke å spise brødet vet du ;)
    Klem

    SvaraRadera