tisdag 2 augusti 2011

Lchf Sjokolade krem / Sjokoladeglasur / Kakefyll



Dette kommer jeg definitivt til å lage flere ganger!!!!!!!!!
Shit va godt!!!!!! Må jo feire at tjokkisen (moi) har gått ned 6,4 kg på å kose seg med LCHF godsaker!!!!
Ble skikkelig sugen på muffins med en skikkelig glasur på.... Så da var det bare å hente en muffins i fryseren, og eksprementere litt i kjøkkenet... Og resultatet ble KANON!!!!


60g usaltet smør
1ss kokosolje extra virgin
3ss kakao
1,5 dl grädde / fløte
2ss stevia strø/ sukrin

Smelt smøret, kokosolje, kakao, sukrin/stevia strø, rør rør rør. Ta av platen og inn med grädden til slutt. Rør litt til, du ser den får en bra konsistens, la den kjøle seg ned litt før du heller den over i en boks og inn i kylen, stivner når den blir kald. Blir perfekt myk, smørig konsistens! Yum yum....

Denne sjokoladekremen kommer jeg til å bruke som kakefyll i en nøtte/marengs bunn...
Vil du smake den til med litt appelsin/ sitron/ lime skall - tror jeg nok det smaker himmelsk!


3 kommentarer:

  1. Kjempefin blogg med utrolig mange spennende oppskrifter. Men; denne sjokoladekremen har jeg prøvd å lage 3 ggr nå uten at den stivner. Jeg finner ikke ut hva jeg gjør galt...det eneste jeg gjorde annerledes var at jeg brukte normalsaltet smør. Grædde er det samme som fløte, ikke sant? Skal fløten piskes til krem først?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hei Camilla...
      Glad for at du liker bloggen min. :)
      Hmmmm rart at den ikke stivner.... Fløten skal ikke piskes... Jeg smelter bare alle ingradiensene og rører inn fløten til slutt. Den må stå i kjøleskap over natten før den stivner.. (har aldri sjekket hvor lang tid det egentlig tar, men over natten er den alltid klar til bruk) Har ikke laget den med saltet smør, men vet ikke om den reagerer med noe da??
      Prøv å kjøle ned blandingen før du rører inn fløten, kanskje det hjelper.....

      Radera
    2. Hei igjen, kom på en ting til, ta mer kokosolje i, jeg tar nok 2 ss, eller om den er stiv så blir det en stor ss.... Lager den nå, så får jeg se om den blir bra, med 2 ss kokosolje (den er flytende i dag)...

      Radera