tisdag 15 maj 2012

Lchf Hasselnøtt & Sjokolade kake




Mine lchf venner - velkommen til himmelen! Halleluja sier jeg bare!
Kremen må du forbrede dagen før, men den er verdt å vente på!!!!!!!!!!!!

0,5 dl vispgrädde/fløte
ca 2-3 ss/msk kakao
ca 2-3 ss/msk sukrin

Kok opp så sukrinen smelter. Smak til med evt mer sukrin eller kakao.
Avkjøl, hell den over i en burk med lokk, og la stå i kylen over natten.
Så er det bare å piske kremen som vanlig, det går fort, så hold øye med den så man ikke overpisker den!

200g hasselnøtter (fant eldorado sine til 6carbs)
4 egg
1ss fiberhusk
1/6 ts/tsk vaniljepulver
2 ss/msk sukrin
2ts/tsk bakepulver

Pisk eggene og fiberhusken porøse. Bland så inn resten, og hell over i en form. Jeg bruker fortsatt pai-aluminiumsform 22cm i diameter. Spray med formfett, og i med massen.
Forvarm ovnen til 100g, sett inn kaken og høy varmen til 180g (ikke varmluft) i 25-35 min. Kjenn på kaken i midten at den gir litt motstand, og test med en mat-pinne....

Kjøl ned kaken helt, (jeg lagde min også dagen før) del den så i to. Fyll halparten av kremen mellom kake-delene. Sett på "lokket", og pynt med resten av kremen.... Jeg gikk jo selvfølgelig tom for sjokoladekremen, så da pyntet jeg sidene av kaken med vanlig fløte med litt sukrinmelis i.
Oppbevares i kjøleskap eller frysern!!!
Mums!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar