måndag 14 maj 2012

Lchf Blini - American Pancake Style


Dette kan man eksprementere med!
Lagde søte blinis ala american pancakes, disse ble saftige og mye bedre enn de andre oppskriftene jeg har prøvd... Så dette kan man godt servere til litt kaffe med litt syltetøy og creme fraishe. Eller om man skipper sukrinen, kanel og kardemumme, og tilsetter litt salt og urter, så har man en perfekt blini til løyrom og creme fraishe, eller litt spekepølse i biter oppå creme fraishe´n... Reker creme fraishe og majones... Mange muligheter her.... 

10-12 stk

4 egg
1ss/msk fiberhusk
ca 4-5 ts/tsk kokosmel
ca 3ss/msk philadelfia ost
100g usaltet smør (smeltet)
ca 0,5 dl grädde

2ts/tsk sukrin melis
bittelitt kanel og kardemumme

Kjør eggene og fiberhusken med ballongvisp i kitchen aid´en til det blir en luftig seig masse, tilsett så resten og kjør litt til- det skal være litt seigt....

Frem med en "lapp-panne", stek bliniene på middels varme på begge sider. Jeg ville ha de litt tjukke, så da la jeg de over på et bakepapir, når alle hadde fått fin farge på begge sider - inn i ovnen på -over og undervarme- 180grader i 10min. 



1 kommentar:

  1. ser veldig godt ut:) men jeg lurer på hva er fiberhusk og hva står msk for?

    SvaraRadera