söndag 6 november 2011

Lchf Pepperkaker /Pepparkakor

Så kommer julen snart..... Og pepperkaker er jo en del av den... Spesielt med litt stilton ost eller en eller annen blåmuggost.... Mmmmmmmmm........
Derfor ble det litt googling, og fant denne oppskriften på recept.nu. Den lånte jeg, gjorde litt endringer og må jo si at den kommer vel til å bli laget flere ganger!!!!

2dl mandelmel
100g usaltet smør
0.5 dl sukrin
2-3ts pepperkaks krydder
1 ss fiberhusk
0.75 dl kokosmel
2 eggehviter

Man må lage deigen dagen før og la den stå i kjøleskapet over natten, men det er det verdt!!

Smelt smør, sukrin og krydder i en kjele, rør ned mandelmel og fiberhusk. La stå i en halvtime så fiberhusken får heve seg og deigen kjøler seg ned litt.
Visp eggehviten hardt, og vend den forsiktig ned i deigen med en slikkepott.
Tilsett kokosmelet, og bland til en fast pepperkakedeig.
Kna litt til og form til en rull, pakk den godt inn i plastfolie.
Neste dag, tar du ut deigen en time før du skal lage de, så deigen blir litt mykere og går å kjevle ut. Trykk ut pepperkaker med former, jeg brukte et glass, for former har jeg ikke....
Sett ovnen på 200 grader.
Legg pepperkakene forsiktig på bakepapir, inn i ovnen på ca 8 min, så snur du de og inn i ovnen på 5min. La de stå å tørke ut i 3-4 timer på 75-100 grader med en tresleiv i ovnsåpningen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar